RS 300 R jízda v terénu
První dojmy z ENDURO jízdy
V listopadu 2021 jsme si „vzali do parády“ Enduro RS 300 R a vyrazili na malý Enduro test. Ráno si s námi počasí sice zahrávalo, ale nakonec nám dalo možnost test provést a jízdu si náležitě užít … posuďte sami.
Základní údaje
Typ: RS 300 R
Motor: Kapalinou chlazený 4taktní jednoválec
Zdvihový objem: 297,6 ccm
Výkon: 11 kW
Hmotnost: jen 111 kg
Jméno: Jakub Nevima
Věk: 16 let
Hmotnost: 65 kg
Třída: MX profi jezdec juniorské kategorie
Testovali jsme na Enduro stezkách
Motorka je od počátku konstruována pro Enduro. Jako si na ní tedy náš Jakub po lesních a polních stezkách zajezdil? Pro test jsme mu vybrali terén, který odpovídal určení motocyklu. Stroj je ideální pro hobby použití v jakkoliv těžkém terénu. V čem se tedy liší od mnohem dražších závodních speciálů, když má stejně jako ony čtyřventilový motor, hliníkové kyvné vidlice, hliníková řídítka a téměř vše stejné? Všechny rozdíly jsou provedeny ve prospěch zákazníka pro hobby použití. K zásadním výhodám patří zvětšený objem palivové nádrže pro větší akční rádius, dále pak ocelové tlumiče výfuku, větší objem motorového oleje, ale i detaily např. ve formě ocelových stupaček místo titanových, které používají drahé motocykly ostatních výrobců. Vše se dá nahradit za stejné komponenty, ale potřebuje to hobby jezdec? RS 300 R je sice oproti konkurenčním špičkovým Enduro motocyklům o 5 – 10 kg těžší, ale je či není to jedno po projetí první bažiny? Na druhou stranu je stroj ve standardu vybaven blástry, ventilátorem chladiče, klíčem pro zamykání řízení, digitální přístrojovou deskou a několika dalšími doplňky, které každý jezdec velmi ocení.
Co na to Jakub?
„Když s RS 300 R vyrazím do lesa, je to radost. Motorka je příjemně Endurově měkká, takže neunavuje ani při dlouhé jízdě terénem. Výkon je naladěn tak, jak se dá od Endura očekávat. Když ho potřebuješ, je tam a přitom tě „nevycuká“. Hladký průběh výkonu když přidáš, ale i když ubereš. Tato motorka odpouští a co víc si může hobby jezdec přát?
Výhodou jsou i dlouhé intervaly při výměnách motorového oleje. Hobbík ocení i to, že vidí stav paliva v nádrži, standardně mu pomůže větrák při zapadnutí v bažině nebo při výjezdu. Vynikající je i přístup ke vzduchovému filtru bez potřeby nářadí.
Kdybych na motorce závodil v Enduro třídě, osobně bych ji osadil speciálními komponenty. Nejspíš bych vyměnil stupačky, snažil bych se investovat do tlumičů, vyměnil bych tlumič výfuku a možná i svody – vím že pro SWM dodává titanové výfuky firma Arrow. Jako zbytečnost pro závodění vidím např. klíček pro zamykání motorky, palubní budík nebo měření hladiny paliva v nádrži. Vím že pro SWM lze namontovat i větší palivovou nádrž pro použití v Rally. Vše ostatní je pak již jen v rukou jezdce.“
Moje dojmy – rád si s ní vyjedu na kochačku – pole,lesy,louky . Tato motorka má klasickou poctivou konstrukci , spoustu hliníku – kyvka, řídítka , brýle , Brembo, Kayaba ,Get ,Domino atd.
Proto ji nedoporučuji špičkovým závodníkům ale pro hobíky je vynikající . Vždyť její původ je v HQ.
Fotogalerie